Lady Astaroth
Mroczna Łowczyni
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ....INFERNO....
|
Wysłany: Pią 22:43, 30 Cze 2006 Temat postu: Klany Wampirze |
|
|
Cytat: | Jesteśmy Dziećmi Nocy. Tak Wampiry zwykły mówić o sobie. Nie ukrywają swojego prawdziwego Imienia. Potężni znają się bowiem nawzajem, natomiast słabi nie są w stanie wyrządzić im krzywdy. Jestem pewien, że czytając ten tekst myślicie, że to jeszcze jedna bajka zamieszczona tu po to by nakarmić Wasze głodne dusze. Nie jest to czysta niczym nie skalana prawda. Kainici bardzo różnią się od siebie. I tak w miarę upływu lat zaczęli się dzielić na grupy. Klany, skupiające wampiry o podobnych cechach psychofizycznych. Każdy z klanów specjalizuje się też w innych dyscyplinach Te zaś należą do sekt w CAMARILLI jest ich siedem : Venture, Tremere, Brujah, Toreador, Gangrel, Nosferatu oraz Malkiavian. Do SABATU należą: Lasombra, Tzimisce oraz częściowo inne klany.
Opinie jakie tu zgromadziłem są tak samo rózne jak i cały ród Kainitów.
Ventrue - to klan tradycjonalistów. Głównym pragnieniem jego przywódców jest skupienie w swych rękach jak największej władzy. Starają się zaakcentować swą przywódczą rolę przez charakterystyczny dla biznesmenów styl ubioru, a także nienaganne maniery. Dlatego też dorobili się przydomka Arystokraci. Wampiry z tego klanu często zajmują odpowiedzialne stanowiska w strukturach Camarilli. Ich klanowe Dyscypliny to Dominacja, Prezencja, Odporność . To Prawdziwi przywódcy Camarilli. To właśnie z tego klanu pochodzi większość Książąt. Są bardzo dobrze zorganizowanym klanem- członkowie są w stałym kontakcie itp. Naprawdę, świetny klan.. Ventrue podejrzewają, że ich założyciel został zabity przez jednego z klanu Brujah. Choć uderza to ich dumę, zarazem dystansuje ich i chroni przed chaosem walk Jyhad. Nie będąc wplatanymi w intrygę i nie musząc znosić zadań od swego boskiego założyciela, Ventrue znacznie uniezależnili się od Przedpotopowych. Nie wiedza, ile prawdy kryje się w tej legendzie, niemniej jednak jest to jedna z podstawowych doktryn ich klanu, bez względu, jak bardzo inni członkowie Rodziny z tego szydzą. Ventrue darzeni są szacunkiem głównie ze względu na swe uniezależnienie od Przedpotopowców. Nie jest za to chlubne, mimo tego szacunku, ze ukrywają swe prześladowanie klanu Brujah. Najwięcej książąt i Egzekutorów pochodzi z klanu Ventrue; Ventrue organizuje regularne spotkania klanowe w różnych częściach świata, włączając Wielkie Zgromadzenie w Londynie co siedem lat.
Tremere - klan ten znany jest pod przydomkiem Czarodzieje. Nie wziął się on bez powodu - członkowie tego klanu parają się mroczną sztuką Taumaturgii, czyli magii krwi Zorganizowani są w ścisłą strukturę, zwaną Piramidą Mocy. Należące do niej wampiry są bezwzględnie lojalne wobec swego klanu i swych starszych. Ubierają się z reguły tak, by ich strój podkreślał otaczającą ich aurę tajemnicy. Klanowe dyscypliny Tremerów to Dominacja, Nadwrażliwość i Taumaturgia. Pochodzą z Europy ich stolicą polityczną jest Wiedeń- miasto walca i pysznych czekoladek Tremerzy gustują w różnych dodatkach tj. laseczki, cylindry, fraki. Są wyjątkowi i żaden inny klan nie ma tak bogatej, a zarazem tak krótkiej historii, jak oni. Dawno temu ich przodkowie nie byli jeszcze czarnoksiężnikami, ani tez klan ich nie znał cudotwórczej sztuki Thaumaturgii. Niecałe tysiąc lat wcześniej nastąpiła wielka metamorfoza. Głęboko w górach Imperium Rzymskiego, w rejonie zwanym Transylwania, głupi przywódca klanu dokonał Przeistoczenia grupy magów starożytnego obrządku. Łącząc swoje nowe moce ze swa starożytna wiedza, magowie szybko przejęli kontrolę nad klanem. Przeistoczyli wielu innych z zakonu wiedzy tajemnej i spili krew wszystkich starszych swego klanu. Chodzą nawet pogłoski, ze najpotężniejszy z nich urządził polowanie i zabił założyciela rodu. Tremere przyswoili najbardziej sztywny system hierarchiczny pośród wszystkich innych klanów, co pozwoliło im zdobyć olbrzymia władzę w społeczeństwie Rodziny. Inne klany nie maja zaufania do Tremere, czy to ze strachu, czy przeczuwając, iż cos z nimi jest nie w porządku.
Toreador - Kainici z tego klanu poświęcili swe nie-życie szeroko rozumianej sztuce. Są wśród nich zarówno prawdziwi, wybitni artyści, jak i zwykli pięknisie chcący za nich uchodzić. Całe życie członka klanu Toreador przyporządkowane jest jednemu, nadrzędnemu celowi - poszukiwaniu piękna. Te upodobania znajdują swe odbicie w strojach, noszonych przez Toreadorów. Dbają oni, by ich ubiór cieszył oko, nawet jeżeli ma być przez to pstrokaty i ekstrawagancki. Inne wampiry, nie podzielające podobnej potrzeby piękna, nadały im przydomek Degeneratów. Klanowe Dyscypliny Toreadorów to Akceleracja, Nadwrażliwość i Prezencja. Toreadorzy to artyści, chociaż zdarzało mi się słyszeć też inne określenia tj. "hedoniści" czy też "degeneraci". Ja osobiście sądzę, że jest to klan wampirów, które widzą coś, czego nie potrafią dostrzec członkowie innych klanów, i to jest ich siłą. Toreadorzy nie pragną władzy- pragną wiedzy. Mówi się, ze ta tradycja narodziła się wraz z pierwszym potomstwem ich założyciela, para pięknych i artystycznie uzdolnionych bliźniaków. Ich ojciec był przywódca spisku trzeciego pokolenia wampirów, które zabiły swych własnych ojców. Choć był bezlitosny, bardzo kochał swoje dzieci, ofiarując im większa niezależność, niż miał jakikolwiek wampir z czwartego pokolenia. One zaś korzystały z tej wolności, kształcąc się we wszelkich sztukach, a ich ojciec chronił ich w czasie wojny i głodowych lat. Po dziś dzień klan Toreador uważa, iż czuwa nad nim Arikel, jego założyciel. Mimo iż Toreadorzy nie są tak formalnie zorganizowani jak niektóre inne klany, są względem siebie niezwykle lojalni i przypisują sobie służbę sztuce.
Nosferatu - członkowie klanu Nosferatu są odpychający, ich ciała są zdeformowane, twarze przypominają groteskowe i przerażające maski. Choć większość wampirów pragnie mieć jak najmniej do czynienia z Nosferatami, to klan ten jest darzony dużym respektem. Powód tego szacunku jest prosty - Nosferatu, żyjąc na marginesie powszechnie akceptowanego ładu społecznego, słyszą to, czego nikt inny nie słyszy. Zbierają informacje i wzajemnie je uzupełniają, co sprawia, że nikt nie zna miasta tak dobrze, jak oni. Nosferatu, z racji tego, że ich częstym schronieniem są kanały i inne podejrzane miejsca, "dorobili się" przydomku Szczury. Ich klanowe Dyscypliny to Animalizm, Niewidoczność i Potencja. Nosferatu rzeczywiście są brzydcy. Dlatego najczęściej mieszkają pod ziemią. Ich wygląd nie ma jednak wiele wspólnego z ich charakterem- według mnie są najuczciwszym z klanów, ponieważ wiedzą, czego tak naprawdę chcą. Godne pożałowania ślubowanie członków tego klanu każe obnażać im tkwiącą w ich sercach Bestie. Chociaż ich założyciel był znany ze swych wściekłych upodobań i potwornych odruchów, dziś Nosferatu są uważani za zimno głowych. Choć starają się wybierać na swych potomków tylko najbardziej zdeprawowanych osobników, czasem członkowie tego klanu wydają się być w lepszej kondycji psychicznej niż większość wampirów. Mówi się, ze ich założyciel był człowiekiem o królewskim obliczu, który naraził się na gniew Kaina swym barbarzyńskim postępowaniem i został przez to przeklęty twarzą wiedzmy. Dzikość jego duszy odbija się na jego twarzy i twarzach wszystkich jego potomków. Oczywiście wiele klanów ma legendy, w których wszechpotężny Kain przeklina ich założycieli, tak jak Bóg przeklął Kaina. Mało prawdopodobne jest, by wszystkie te historie były prawdziwe, lecz niektóre, takie jak ta, mogą. Obecnie, Nosferatu zrazili się do swego założyciela i nie służą mu - przynajmniej tak im się wydaje.
Malkavian - obdarzeni są przydomkiem Świry i to już wiele wyjaśnia. Malkavianie to klan szaleńców. Wszyscy razem przypominają dom wariatów, w którym znajdziesz zarówno osobniki nieszkodliwe, ale głęboko doświadczone przez własny umysł, jak i psychotycznych sadystów, którzy nie tylko nie panują nad własnymi emocjami, ale i ciałem. Spotkać można wśród nich także wesołków, którym największą frajdę sprawia zrobienie komuś kawału. Jest to jeden z najbardziej zróżnicowanych klanów, a jego członkowie znani są ze swej nieobliczalności. Klanowe Dyscypliny Malkavianów to Dominacja, Nadwrażliwość oraz Niewidoczność.. Malkavianie to są świry, i nawet gdybyś chciał to tego nie zmienisz. Wybierają na nowicjuszy przede wszystkim nieuleczalnie chorych i potencjalnych wariatów. Każdy z członków tego klanu ma chyba w sobie coś z małego dziecka... Historia klanu Malkavian całkowicie przepadła w przeszłości., maja wiele podań o swoim pochodzeniu, ale nawet oni sami nie wierzą we większość z nich. Ulubiona legenda krążąca wśród członków Rodziny mówi, ze założyciel tego domu został wyklęty przez Kaina i od tamtej pory jego potomkowie żyją w szaleństwie. Malkavianie zawsze żyli na peryferiach kultury wampirów, obserwując, jednak nigdy się weń naprawdę nie zagłębiając. Dawno temu, zanim jeszcze spadla na nich klątwa i szaleństwo, ich założyciel był uważany za największego z trzeciego pokolenia. Teraz tylko jego machinacje trzymają "przy życiu" tych najsłabszych ze wszystkich uczestników Jyhad.
Gangrel - wampiry z tego klanu jako jedyne ryzykują wyprawy poza miasto. Istotą ich egzystencji jest ciągły ruch, nie mają stałych schronień, jedynie wędrują z miejsca na miejsce. Cenią sobie także kontakt z przyrodą. Z racji swych upodobań zostali obdarzeni przez inne wampiry przydomkiem Dzikusy. Używają następujących Dyscyplin klanowych : Transformacja (jej częste stosowanie sprawia, że członkowie Gangrel upodobnili się do zwierząt), Animalizm, Odporność. To dopiero jest klan! Gangrele jako jedyni nie boją się samotnych wycieczek poza miasto. Nic w tym dziwnego- w końcu są mistrzami transformacji i animalizmu. Ponoć założyciel tego klanu jeszcze żyje i opiekuje się swoimi dziećmi, zarówno wśród śmiertelników (Cyganie), jak i nie umarłych (Gangrele). Mówi się, ze klan jest jedynym, którego założyciel wciąż jest aktywny i zapewnia dobrobyt swym potomkom. Uwaga jaka im poświęca, dorównuje jedynie zainteresowaniu swymi śmiertelnymi potomkami - Cyganami. Choć wielu Przedpotopowcow wykorzystuje swych potomków jako pionki w Jyhad, Gangrel chlubią się wolnością od takiej manipulacji. Miedzy tym klanem a Cyganami występuje silna wieź. W ostatnich latach, kiedy Gehenna zbliża się, stosunki miedzy nimi znacznie się wzmocniły.
Assamici - nazywani też Zabójcami. I właśnie tym są. Ich egzystencja opiera się w dużej mierze na doskonaleniu odbierania życia. Wyznają też wiarę, która głosi, że przez wypijanie krwi starszych wampirów, co oczywiście automatycznie wiąże się z obniżeniem pokolenia, przybliżają się do Kaina - a to, jak wierzą Assamici, zapewni im drogę do nieba. Członkowie tego powstałego w Turcji klanu cechuje olbrzymia lojalność wobec ich organizacji. Są oni zazwyczaj ponurzy i stronią od towarzystwa. Ich klanowe Dyscypliny to Akceleracja, Niewidoczność i Śmierć. Ich wiara głosi, że poprzez diabolizm na starszym wampirze przybliżają się do Kaina, co w konsekwencji ma im zapewnić drogę do nieba. Klan ten powstał w Turcji.
Wyznawcy Seta (Setyci) - ten mroczny klan jest znienawidzony w szeregach Camarilli. I nie bez powodu - wampiry z tego klanu są fanatycznymi wyznawcami swego założyciela, Seta, który był najprawdopodobniej wampirem należącym do trzeciego pokolenia. Setyci są potężni podstępni, nie cofną się przed niczym, byle tylko powiększyć potęgę swego klanu. Ich żywiołem jest ciemność, nie znoszą zaś światła. Gnieżdżą się w zakładanych przez siebie, najczęściej pod ziemią, świątyniach. Obdarzeni są przydomkiem Pustynne Węże, zaś ich klanowe Dyscypliny to Serpentis, Niewidoczność oraz Prezencja.
Giovanni - to bardzo wpływowy klan, którego członkowie rekrutują się spośród weneckiej rodziny Giovanni. Są oni zawsze eleganccy, mieszkają w dobrych dzielnicach, choć mają też tajne schronienia na cmentarzach. Ich potęga ma zarówno podłoże finansowe, jak i magiczne. Duża część Kainitów tego klanu poświęciła się badaniom śmierci i rozkładu. Dlatego też uzyskali przydomek Nekromanci. Ich klanowymi dyscyplinami są Nekromancja, Dominacja i Potencja.
Ravnos - nomadyczny tryb życia członków tego klanu sprawił, że przezwano ich Cyganami. Przenoszenie się z miejsca na miejsce, podobnie jak u Gangreli, jest dla nich czymś normalnym. Ich przydomek znajduje odbicie w ich wyglądzie - Ravnos są ogorzali, mają ciemną karnację i czarne włosy. Ich siła bierze się z ponadnaturalnych zdolności iluzjonistycznych. Dyscypliny klanowe Ravnos to Animalizm, Odporność i Iluzja.
Brujah - Młodzi Gniewni" tak można w skrócie określić członków tego klanu- anarchiści, punkowie, skinheadzi, przestępcy; to ich cała natura. Klan jest słabo zorganizowany, nic nie jest w nim tam gdzie powinno, niemniej jednak pozostają oni ważnym przeciwnikiem w biegu po władzę. Brujah mogą się cofnąć swymi korzeniami aż do starożytnego Babilonu i bibliotek glinianych tabliczek, założonych przez pierwszych uczonych mędrców. Są miłośnikami i strażnikami wiedzy, a założycielem ich rodu był wynalazca pisma. Jednak w ich pędzie ku wolności zabili go i zostali wygnani z Pierwszego Miasta. Dzisiaj Brujah są pogardzani jako motłoch, który utracił własne dziedzictwo, a przez to powód do dumy. Przez ponad tysiąc lat byli buntownikami w Rodzinie, ciągle kwestionując i wystawiając na próbę Tradycje. Ten klan ma bardzo słaba organizacje; jego członkowie spotykają się nieregularnie i niewiele maja ze sobą wspólnego, poza miłością do buntu. Tylko oni udzielają poparcia anarchistom, a pomaganie im jest jedyna sprawa, na która zawsze się zgadzają. Często są niedoceniani, tak przez innych, jak i samych siebie. Klanowe dyscypliny to: Akceleracja, Potencja, Prezencja
Wszystkie wymienione wyżej klany połączyły się w organizacji zwanej Camarilla. Stało się to z powodu inkwizycji (rok 1229), która zmusiła kainitów do podjęcia takiej decyzji. Jednak nie wszystkie klany zaakceptowały taki układ.
Oto dwa klany które spotkać można głównie w szeregach Sabatu odwiecznego wroga Camarilli..
Lasombra - to właśnie oni odpowiadają w dużej mierze za potęgę Sabatu, gdyż są przywódcami tej sekty. I choć istotą Sabatu jest niczym nieskrępowana wolność, to brak jakiejkolwiek siły przewodniej sprowadził by na sabatników nieuchronną klęskę. Ową siłą przewodnią są właśnie Lasombra, dlatego też przezwani zostali Strażnikami. W swoich działaniach są skuteczni i bezlitośni, starając się powiększyć wszelkimi dostępnymi metodami swoją władzę. Lubią bogactwo i efektowne stroje. Ich klanowe Dyscypliny to Dominacja, Potencja i Sfera Mroku.
Tzimisce - znani są też jako Diabły. Pochodzą z obszarów Europy Wschodniej, gdzie przez długi czas panowali nad obszarami bałtyckimi. Mieli potem swe bazy w Bułgarii i Rumunii, a także na Węgrzech i w Austrii. Są bardzo staromodni, co ma odbicie w ich ubiorze. Sprawą nadrzędną jest dla nich nauka i sprawy umysłu. To oni stworzyli ideologię Sabatu. Ich klanowymi Dyscyplinami są Animalizm, Nadwrażliwość oraz Transformacja (to właśnie ta Dyscyplina, z racji swoich przerażających efektów, przyczyniła się głównie do nazwania Tzimisce Diabłami).
Są też inni Spokrewnieni (no może nie całkiem) :
Włóczędzy- Niektórzy członkowie Rodziny nie maja swego klanu w ogóle, lecz są bękartami z nieprawej krwi. Zdarza się to, kiedy ojciec opuści swego potomka lub wampir zostanie Przeistoczony przez banitę. Bladość ich krwi w połączeniu ze społecznym nieprzystosowaniem czyni z nich Bezklanowców. To dość niedawne zjawisko. Wielu członków Rodziny pogardza nimi. Choć uważa się, ze większość Włóczęgów jest pariasami lub anarchistami, nie wszyscy są wygnańcami. Niektórzy są akceptowani przez Przeklętych, lecz żaden z nich nie dożył jeszcze wieku, w którym mógłby zdobyć jakąś prawdziwa władzę. W istocie wydaje się, ze największy urodzaj Bezklanowców miał miejsce w przeciągu ostatnich 50 lat. |
Post został pochwalony 0 razy |
|